Organizacja biurka

Witajcie!

Wielkimi krokami zbliża się rok szkolny, chwilę później rozpocznie się także i akademicki, a co z tym związane: nauka. Jako że nauka zajmuje wiele godzin dziennie w planie każdego ucznia (i wielu studentów) to właśnie specjalnie przeznaczonym dla niej miejscem chciałabym zająć się w dzisiejszym poście. 
Ale czy na pewno?


Zastosowanie biurka

Biurko jest podstawowym - poza łóżkiem - elementem wyposażenia pokoju starszego dziecka i pokoju młodzieżowego. W zasadzie później towarzyszy nam ono przez większość naszego życia, czy to w domu czy w pracy. I oczywiście początkowo jest to najwygodniejsze - podobno - miejsce do odrabiania prac domowych, grania na komputerze, pisania pamiętników etc. 
Z czasem biurko przejmuje wiele różnych funkcji. Stanowi już nie tylko miejsce przykrych obowiązków, ale momentami przeobraża się chociażby w kobiecą toaletkę, nierzadko stół do jedzenia obiadu z dala od rodziny czy wreszcie miejsce naszej pracy. Dla wielu z nas biurko jest meblem, przy którym spędza się większość dnia, dlatego dobrze jest, by było miejscem uporządkowanym i urządzonym indywidualnie tak, aby już samo siedzenie przy nim sprawiało nam przyjemność.

Po co dodatkowa toaletka?

Z wiekiem dziewczynki, nastolatki, a z czasem dojrzałe kobiety gromadzą w swoim otoczeniu niezliczone ilości kosmetyków. Taka jest już nasza natura: mydło, zapachowe mydełka, specjalistyczne szampony, różnego rodzaju odżywki, maski, maseczki, podkłady, pudry, fluidy, korektory, pudry, róże, bronzery, cienie, szminki, pomadki, błyszczyki, tusze do rzęs, lakiery do paznokci, perfumy, kolejne dziesiątki kosmetyków, bo przecież każdy z nich jest niepowtarzalny i wyjątkowy. I razem z powiększaniem się ilości kosmetyków pojawiają się nowe problemy: gdzie je trzymać? Gdzie ich używać?
Niektóre panie posiadają specjalnie do tego celu przeznaczony mebel. Oczywiście mówię o toaletce. Ale co zrobić, gdy w Twoim pokoju brakuje już na nią miejsca? Biurko często ma dobre oświetlenie - wykorzystaj to i na czas wykonywania makijażu zrób z niego dodatkowy użytek. Dobrze jest trzymać kosmetyki w jednej szufladzie lub wspólnym pudełku i na czas malowania się łatwo je wtedy szybko wyciągnąć. A może część z Was ma kosmetyki stale na swoim biurku? ☺ 







Miejsce do pracy

Dla mnie biurko przede wszystkim jest miejscem do szeroko rozumianej pracy. Spędzam przy nim zawsze sporo czasu, przede wszystkim ucząc się, ale także chociażby pisząc tego bloga (choć nie powiem, na hamaku pod domem pisało się znacznie przyjemniej, chyba czas poszukać specjalnego do tego celu miejsca - a Wy gdzie najchętniej blogujecie? Proszę podzielcie się swoimi pomysłami). Nie umiem skupić się na nauce ani innych aktywnościach, gdy na biurku panuje nieporządek. Staram się, by było na nim jak najmniej rzeczy: długopisy, notatnik, laptop, często telefon (jako minutnik, kalkulator etc.), coś dla uprzyjemnienia pracy. Co do tego ostatniego nie jest to nic stałego - czasami stawiam zdjęcie, do którego mam sentyment lub któregoś z ulubionych sukulentów. Często na moim biurku pojawia się także zielona herbata, gdyż kawa zazwyczaj znikałaby w kilka sekund.





A Wy co macie zazwyczaj na swoim biurku?
Macie jakieś swoje ulubione dodatki, które się na nim znajdują, czy może zmieniacie funkcję biurka zależnie od pory dnia i ilości zajęć?

Życzę Wam, by biurko zawsze było dla Was miejscem przyjaznym do nauki, pracy, tworzenia makijażu, rysowania czy wszystkiego innego, co uwielbiacie tam robić.

Cudownego tygodnia!
Magda

14 komentarzy:

  1. Moje biurko to mój drugi najlepszy przyjaciel (zaraz po łóżku). Codziennie spędzam przy nim mnóstwo czasu. Uczę się, piszę bloga, maluję się, czasami zdarza mi się rysować, bardzo często też czytam przy nim książki. :D

    Pozdrawiam,

    https://mareandbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przyjacielem swojego bym nie nazwała, bo niestety kojarzy mi się w dużej mierze z nauką, ale stale pracuję nad tym, by czas przy nim spędzony był coraz to przyjemniejszy :)

      Usuń
  2. Na moim biurku zwykle panuje artystyczny nieład :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super prześledziłaś jak zmieniają się funkcje, jakie pełni biurko wciągu naszego życia. :) Na biurku oprócz zeszytów, jakiś książek (część rzeczy mam też w szafkach nad biurkiem) lubię mieć elementy, które sprawiają, że widać, iż ten mebel należy właśnie do mnie, czyli zdjęcia, pamiątki, jakieś ozdoby. :)

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wpis! Ja ogólnie uwielbiam mieć czysto i ładnie na biórku jednak w ciągu roku szkolnego nie zawsze mi sie to udaję. Obserwuję! Zapraszam również do mnie, zawsze się odwdzięczam i byłoby mi bardzo miło. Pozdrawiam, XOXO
    http://e-ster85.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Biurko to mebel na wszystko. Uwielbiam mieć na nim porządek, ale i tak często panuje na nim artystyczny bałagan. Ulubione dodatki/dekoracje? Wakacyjne kolarze oraz światełka, które zobaczysz u mnie w najnowszym poście. Toaletka to moim zdaniem super sprawa, ale faktycznie trzeba mieć na nią miejsce. Ja jak na razie maluję się po prostu w łazience ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kolaże! Je także uwielbiam ;)
      Maluję się w łazience, ale kiedy czasami bywa zajęta - przez inne "malujące się" - to biurko się nadaje do tego idealnie ;)

      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  6. Moje biurko aktualnie też po części jest moją toaletką ze względu właśnie na dobre oświetlenie :)
    http://alexazarzycka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. JA właśnie niestety nie mam miejsca w pokoju na toaletkę kupiłam sobie taką szafkę gdzie mogę trzymać swoje kosmetyki :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Porządek na biurku, to porządek w domu i najczęściej w głowie. Fajny artykuł��

    OdpowiedzUsuń
  9. W moim przypadku biurko pełni różne funkcje, ale zazwyczaj do nauki. Co na nim? Prawie nic, same tylko najistotniejsze i najprzydatniejeze w danym momencie rzeczy. Wszystko inne by mnie rozpraszało. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam posty tego typu :) I może to dziwne ale ja w swoim pokoju biurka nie mam, chodź bym chciała, ale mam za mały pokój, a za dużo mebli. A kosmetyki trzymam na niższej półce i w sumie dla mnie to taka toaletka :) Super zdjęcia i cudowny wpis! Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje biurko jest załadowane kosmetykami ha ha :D
    Na co dzień mieszkam w internacie, więc mogę magazynować produkty na tym mebelku :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje biurko to istny chaos, ale i tak świetnie się w nim odnajduję. Chociaż moja mama nie może na nie patrzeć.
    http://wieczniepoczatkujaca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich stanowi dla mnie promyk szczęścia. A jak wiadomo... szczęścia nigdy zbyt wiele :)

Jeśli chcesz być na bieżąco - polub także moją stronę na Facebooku!